Jat: Stiže flota iz zakupa

Bez autora
Oct 28 2011

Srbija će imati novu nacionalnu aviokompaniju sa ili bez strateškog partnera. Rok za podnošenje ponuda na tenderu za izbor investitora sa kojim bi država formirala novu aviokompaniju, ističe u ponedeljak. Ukoliko do tada u Ministarstvo za infrastrukturu ne stigne nijedna ponuda, jedno od rešenja o kojem se razmišlja je da država sama krene u taj posao. Novoj aviokompaniji potrebni su novi avioni. Ono što prvo treba da se uradi je prodaja starih „Jatovih“ letelica, dok još na tržištu ima onih koji bi ih pazarili. Nova kompanija imala bi oko 400 zaposlenih, uglavnom radnika „Jata“. U njenoj floti našlo bi se pet do sedam novih aviona čiji bi se zakup plaćao ukupno oko milion evra mesečno. To bi bio podnošljiv trošak s obzirom na prihod od prodaje karata. Avioni bi saobraćali samo na linijama koje su profitabilne odnosno ka onim destinacijama, gde su i danas pune putničke kabine. Za destinacije poput Moskve, Londona, Pariza potrebne su letelice sa oko 120 do 140 mesta. Bili bi to ili „Boingovi“ ili „Erbasovi“ avioni, a za relacije u regionu „embrajeri“ ili ATR.

Jat: Stiže flota iz zakupaSrbija će imati novu nacionalnu aviokompaniju sa ili bez strateškog partnera. Rok za podnošenje ponuda na tenderu za izbor investitora sa kojim bi država formirala novu aviokompaniju, ističe u ponedeljak.

Ukoliko do tada u Ministarstvo za infrastrukturu ne stigne nijedna ponuda, jedno od rešenja o kojem se razmišlja je da država sama krene u taj posao - nezvanično saznaju „Novosti“.

Novoj aviokompaniji potrebni su novi avioni. Ono što prvo treba da se uradi je prodaja starih „Jatovih“ letelica, dok još na tržištu ima onih koji bi ih pazarili. Nova kompanija imala bi oko 400 zaposlenih, uglavnom radnika „Jata“. U njenoj floti našlo bi se pet do sedam novih aviona čiji bi se zakup plaćao ukupno oko milion evra mesečno. To bi bio podnošljiv trošak s obzirom na prihod od prodaje karata. Avioni bi saobraćali samo na linijama koje su profitabilne odnosno ka onim destinacijama, gde su i danas pune putničke kabine. Za destinacije poput Moskve, Londona, Pariza potrebne su letelice sa oko 120 do 140 mesta. Bili bi to ili „Boingovi“ ili „Erbasovi“ avioni, a za relacije u regionu „embrajeri“ ili ATR.

- Bila bi to mala, ali doterana aviokompanija, koja bi u odnosu na „Jat“ imala potpuno novi imidž - kaže izvor „Novosti“.

- S obzirom na to da su male šanse da se bilo ko javi na tender, jedino logično rešenje je da država sama formira novu nacionalnu aviokompaniju, pošto je već definitivno odlučila da joj je potreban „fleg kerijer“. Što se tiče samog imena kompanije, „Jat ervejz“ ima brojne prednosti, ali i brojne „neprijatelje“ koji bi želeli naziv poput „Er Serbija“. Samo ime je međutim u ovom trenutku manje važno u odnosu na konačan stav države o sudbini „Jat ervejza“.

Da ponuda nema, uprkos produženom roku za prijavu na tender, moglo se naslutiti iz izjave ministra Milutina Mrkonjića, koji je krajem prošle nedelje u Moskvi pozvao članice Organizacije za crnomorsku ekonomsku saradnju da se uključe u strateško partnerstvo sa „Jat ervjezom“. Tada je čak izjavio i da je zamolio prijatelje iz Azerbejdžana da se izjasne da li su zainteresovani ili ne. Povodom tendera razgovarao je i sa ministrima iz Rusije i Turske.

Prema planu Vlade Srbije nova aviokompanija trebalo bi da počne sa radom do juna naredne godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik